سلامت باش

پیشگیری بهتر از درمان بیماریها

سلامت باش

• تفکر صحیح
برای غلبه بر مشکلات وزنی خود،نخست باید بدانید از کجا دارید شروع می کنید،مکان و موقعیت شما در نقطه شروع،همه و همه بستگی به چیزی دارد که من آن را صداقت شخصی می نامم.صداقت شخصی بدین معنی است که حقیقت مربوط به وزن خود و موقعیت خود را قبول کنید.مثلاً اگر شما به این باور باشید که در کنترل وزن خود هیچگاه موفق نخواهید شد،این شکست،همان چیزی است که صداقتتان به شما دیکته می کند؛علاوه بر این،باورهای شخصی شما حضورشان را به صورت بارهای سنگین شدم،خشم و تقصیر نشان می دهند و شما را خرد می کنند؛در برابر هر تفکر شما یک واکنش فیزیکی در بدن شما وجود دارد که ممکن است انرژی شما را بگیرد و شما را از رسیدن به آنچه واقعاً می خواهید بازدارد.
چنانچه صداقت و باور شخصی شما،از افکار و باورهایتان متمایز شده است وظیفه من و شما این است تا قسمت هایی را که برای شما مثبت نیستند کشف کنیم و آنها را از بین ببریم.این دقیقاً همان چیزی است که «تفکر صحیح» کمک می کند تا انجام دهید.این روش شما را به مرحله کنترل خود هدایت می کند،شما باید نخست درون خود را تصحیح کنید.
• مهار احساسات
این ادعا چندان تکان دهنده نیست که بسیاری از مردم،جهت مقابله با احساسات منفی چون خشم،عصبانیت،تنهایی و فشارهای عصبی غذا می خورند،حتی ممکن است شما برای واکنش به احساسات مثبتی،چون شادی و تفریح نیز غذا را به عنوان یک ابزار جشن به کار ببرید،شما با غذا یک اتصال قوی احساساتی ایجاد کرده اید و غذا خوردن به عنوان واکنش به احساسات،نقش مهمی در مسأله وزن شما ایفا می کند.

• یک محیط بی شکست
راز سوم شما را به مرحله ای خارجی،یعنی قابلیت شکل دهی،طراحی و مدیریت محیط خود هدایت خواهد کرد با این راز شما روی محدوده شخصی زندگی خود تمرکز خواهید کرد که شامل تمام چیزها از خانه تا مرکز کار شما می باشد.این راز،یعنی سوزاندن تمام موانع خارجی و به حداقل رساندن وضعیتهایی که نیاز به پرخوری و خوراکی های آماده را در شما برمی انگیزاند و در نهایت،محیط شما برای موفقیت آماده می شود.
• غلبه بر پرخوری و خوردن بی انگیزه
کشف علت اینکه چرا شما پرخوری می کنید و یا اینکه چرا دارای این عادت مخرب هستید،نکته ای اساسی برای موفقیت در کاهش وزن دائمی است.با استفاده از راز چهارم،غلبه بر پرخوری و خوردن بی انگیزه شما به سوی مرحله کنترل عادت هدایت خواهید شد.
• مصرف خوراکی های پرخاصیت و کم کالری
شما به اندازه کافی با هوش هستید که بدانید وقتی بیشتر از اندازه که بدنتان می سوزاند مصرف کنید،چاق می شوید،ولی باز هم غذاهای پرکالری را زیاد مصرف می کنید.مصرف خوراکی های پرخاصیت و کم کالری،شما را به سوی تعادل تغذیه و کنترل تغذیه هدایت می کند.
• ورزش با هدف
امروزه ورزش به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای زندگی ما بیان شده که نقش مؤثری در کاهش وزن و تثبیت وزن دلخواه دارد،ولی مشکل این است که بیشتر مردم علاقه ای به ورزش کردن ندارند،چرا که اگر علاقه داشتند دستکم صبح ها ایشان را در حال نرمش و ورزش صحبگاهی مشاهده می کردید.به شما اطمینان می دهم که قصد ندارم و ازتون نمی خواهم برای ساعت های متمادی در سالن های بدنسازی تمرین کنید تا در المپیک شرکت کنید.استراتژی مهم برای کاهش وزن توسط ورزش در این است که به آرامی شروع کنید و آن را به صورت مداوم انجام دهید.
نکته مضری که من در انجام عملیات کاهش وزن اشخاص گوناگون دیده ام،این است که،آنها ورزش را به صورت افراطی انجام می دهند به طوری که از لحاظ فیزیکی و فیزیولوژیکی به خود آسیب می رسانند اما شما می توانید با انجام یکسری ورزش های ساده مانند پیاده روی و شنا، کالری های اضافه را بسوزانید.
• چرخه حمایتی پیرامون شما
در این چرخه باید کسانی باشند که شما را تشویق و برای شما شرایط موردنیاز را فراهم کنند؛به شما انرژی بدهند و به شما ایمان داشته باشند.چنانچه بخواهید وزن کم کنید باید در اطراف خود با کسانی در ارتباط باشید که با شما همفکر باشند و بخواهند شما این کار را انجام بدهید.
• کم کردن حجم غذا نه حذف آن
به جای رعایت رژیم هایی که شما را از مصرف خوراکی های متنوع منع می کنند،رژیم های بهتری را امتحان کنید.رژیمی که می گوید همیشه بخور اما کم بخور.با این رژیم باعث می شود تا بیشتر به این فکر کنید چه کار باید کرد نه اینکه چه کاری را انجام ندهید.این روند به تدریج باعث ایجاد عادت های خوب غذایی می شود.پس از مدتی،متوجه می شوید که غذاها و نوشیدنی های سالم مصرف می کنید و به خوراکی های مضر علاقه ای ندارید.
• مصرف یک سیب در هر روز
برای اینکه کمتر بیمار شوید و اضافه وزن هم پیدا نکنید،توصیه می کنیم هر روز یک عدد سیب میل کنید.سیب مملو از نوعی فیبر مفید به نام پکتین است که روند هضم غذا را کاهش می دهد و باعث می شود تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.
• روزی 8 لیوان آب بنوشید
برای کاهش وزن بسیار مهم است که روزانه 8 لیوان آب به خصوص قبل از صرف غذا بنوشید.این روش را «پیش-سیری» می نامند زیرا باعث می شود تا معده شما تا حدی پر شود و سریع تر دست از غذا خوردن بکشید و بیش از حد نیاز غذا میل نکنید.افرادی که پیش از شروع غذا آب می نوشند سریع تر از بقیه لاغر می شوند.
• مصرف روزانه روغن برزک
برای کاهش سریع وزن خود می توانید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن برزک به غذای خود اضافه کنید.روغن برزک مملو از فیبر است که باعث می شود تا احساس سیر بودن داشتن باشید.
• شیر غیرلبنی را جایگزین شیر لبنی کنید
شیرهای چرب که از گاو تهیه می شود بیشتر برای رشد کودکان و نوزادان لازم است.بزرگسالان به لاکتوز و هورمون های رشد نیازی ندارند.به جای شیرهای معمولی،شیر سویا مصرف کنید.
• مصرف سبزیجات
به جای مصرف گوشت حیوانات،سبزیجات مصرف کنید.گیاه خواری علاوه بر سالم بودن،باعث کاهش وزن نیز می شود.به طور مثال،به جای مصرف همبرگر،برگر سبزیجات میل کنید.به جای تاکوی مرغ،تاکوی لوبیا بخورید.
• روز خود را برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی فقط برای انجام کارها،قرارهای ملاقات یا مطالعه نیست.شما می توانید برای خوراک روزانه خود نیز برنامه ریزی کنید.
تعداد بازدید:۴۰۹

اخطار:مطالب پزشکی تنها جنبه آموزشی و پیشگیرانه داشته و نباید جایگزین مراجعه به پزشک تلقی کرد. هدف از ثبت مطالب جنسی ایجاد روابطی صمیمانه بین زن و شوهر و استحکام کانون خانواده است.

تغذیه

ورزش

تناسب اندام

کاهش وزن

لاغری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی