سلامت باش

پیشگیری بهتر از درمان بیماریها

سلامت باش

اوج این قدرت، زمانی است که در اوج غم و اندوه بتوانیم بخندیم و بخندانیم.اما راه‌های آن عبارتند از:
1- خوبی؟
پرسیدن اینکه عزیزانمان خوب هستند یا نه،به یک عادت شیرین روزانه بدل شده که با تمام تکراری بودنش،امید بخش و شادی آفرین است،چون به خودمان می‌گوییم که هنوز هستند کسانی که اوضاع و احوالشان برای ما مهم است و به دیگری پیغام می‌دهیم که او هنوز نزد سایرین ارزشمند است.
2- لطیفه هرچند بی مزه:
کمی به خودتان سختی بدهید و به این جوک‌های پیامکی تکیه نکنید.هر از چند گاهی،یک لطیفه را یاد بگیرید و در ذهنتان بسپارید که خیلی جاها به کار می‌آید.هر چند اگر بی‌مزه‌ هم باشد،اگر خوب تعریف کنید،برای چند لحظه،لبخند می‌آفریند.
3- همدلی را بیاموزید:
شاید ما نتوانیم با همه عزیزانمان هم‌درد باشیم و دلیل ناراحتی و میزان غمشان را درک کنیم،اما می‌توانیم با آن‌ها همدلی کنیم و به بهای نشستن حتی 10 دقیقه کنارشان،به آن‌ها شادی بدهیم.گاهی در آغوش گرفتن عزیزانمان،به اندازه هزاران میلیارد تومان می‌ارزد،اگر با مهری واقعی باشد.
4- زخم نزنید:
اگر هیچ یک از کارهای بالا از دستتان برنمی‌آید،این یک کار حتمی از عهده همه برمی‌آید:«زخم نزنید».مرگ یک عزیز،خیلی برای شما ناراحت کننده است؛بدانید که فرزند کوچک شما هم از شکستن دست عروسکش،همان قدر ناراحت می‌شود.شاید شما غم شکستن دست عروسکتان از خاطراتتان رفته باشد و اشک‌های فرزندتان،کودکانه به نظرتان برسد،اما حتماً او آنقدر عزیز است که به خاطرش،لااقل دلش را نشکنید.


وقتی کسی ناراحت و ناامید است،خوبی‌ها،نقاط قوت و توانمندی‌هایش را فراموش می‌کند و حتی اعتماد به خودش را از دست می‌دهد.سعی کنید با ذکر همه خوبی‌های طرف مقابل،به او قدرت بدهید.
5- من هستم:
بد نیست هر از چند گاهی،زبانی محبت کنید.کاری از دستتان برنمی‌آید،خوب،لااقل در این مورد تعارف کنید،همین که بگویید هستید،در بسیاری موارد دلگرمی می‌شود و دل شیر می‌دهد به کسی که موش شده از تنهایی!
6- کمک کنید:
به اندازه توانتان،موثر و مفید باشید.گوشه‌ای از کار و سختی‌ها را هر چند که کوچک باشد، به عهده بگیرید.
7- خوش‌بینی بدهید:
خوش‌بینی،معجزه‌ایست که از عهده هر کسی بر‌نمی‌آید.اینکه بگویید درست می‌شود،کافی نیست؛سعی کنید نقاط مثبت وضع موجود را بیان کرده و آن‌ها را برجسته کنید.حتماً انرژی بخش خواهد بود.
8- تفریح:
وظیفه هر یک از ما انسان‌هاست که بدانیم کسانی که به آن‌ها علاقه داریم و به ایشان عشق می‌ورزیم،چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی باعث شادی‌شان می‌شود.از یک خوراکی خوشمزه گرفته تا یک ورزش سبک.هر کس علاقه‌مندی‌ای دارد،آن را بدانید و در مواقع لازم،به آن‌ها هدیه کنید.
9- پذیرش:
گاهی برای خیلی از ما پیش می‌آید که نخواهیم و یا نتوانیم وضع موجود را بپذیریم،اینجاست که یک دوست،اعضای خانواده و همه عزیزانمان،نقششان پر رنگ می‌شود.کمک کنید به عزیزانتان که وضع جدید را،هر چند دشوار باشد،بپذیرند.
10- یادآوری خوبی‌ها:
وقتی کسی ناراحت و ناامید است،خوبی‌ها،نقاط قوت و توانمندی‌هایش را فراموش می‌کند و حتی اعتماد به خودش را از دست می‌دهد.سعی کنید با ذکر همه خوبی‌های طرف مقابل،به او قدرت بدهید.
• تبصره مهم: جا نزنید
گاهی ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها به حدی است که باعث می‌شود عزیزانتان سرشار از خشم و نفرت شوند!وقتی کسی نیست سر آن خالی کنند،به شما زخم می‌زنند.اول لازم است بدانید که شما به آن‌ها نزدیک هستید،وگرنه تیرهای خشمش به شما نمی‌خورد؛دوم اینکه هرگز و هرگز،جا نزنید و او را رها نکنید.
گاهی وقتی کسی می‌گوید می‌خواهم تنها باشم،در واقع فریادی است برای آنکه درخواست کمک می‌کند.تشخیص اینکه کی باید رفت و کی باید ماند،هنری است که همه دارند،به شرطی که محبت دیگری در دلشان باشد.

تعداد بازدید:۳۶۴

اخطار:مطالب پزشکی تنها جنبه آموزشی و پیشگیرانه داشته و نباید جایگزین مراجعه به پزشک تلقی کرد. هدف از ثبت مطالب جنسی ایجاد روابطی صمیمانه بین زن و شوهر و استحکام کانون خانواده است.

دوست داشتن

روانشناسی

محبت

شادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی