سلامت باش

پیشگیری بهتر از درمان بیماریها

سلامت باش

از جمله این شیوه ها، فعالیت بدنی و ماساژ است که در درمان دردهای قسمت  دست،سر، شانه، زانو و… بسیار تاثیرگذار است.درد دست،نشستن دراز مدت پشت میز موجب ابتلا به سندروم تونل کارپال می شود.در این مورد می توان با انجام یک دسته ورزش های مخصوص در هر یک ساعت مانع بوجود آمدن درد شد.
• ورزش دست برای کاستن از دردهای آرتروز
ورزشهای زیر برای کاستن از دردهای آرتروز در کف و انگشتان دست طراحی شده اند. اگر این ورزشها، هر روز و ترجیحا چند مرتبه در روز انجام شوند، میتوانند تاثیر فراوانی در کم کردن درد ناشی از آرتروز داشته باشند.
انجام دادن این حرکات در حالتی که دست خود را در آب گرم غوطه ور کرده باشید بسیار ساده تر خواهد بود. با این حال مراقب باشید و در محدوده توانایی خود عمل کنید. ورزش دست نباید طوری انجام شود که در حین اجرا موجب درد شود.
• خم کردن انگشتان
ورزشهای دست را با شل کردن عضلات دست آغاز کنید. سپس انگشتان را به صورت صاف و نزدیک به یکدیگر نگهدارید. حالا بند اول و وسط انگشتان خود را خم کنید. مچ و مفاصل دست را صاف و مستقیم نگهدارید. نرم و آهسته دست خود را به حالت اول برگردانید. همین حرکت را با دست دیگر تکرار کنید. اگر میتوانید حرکت را چند بار برای هر دست تکرار کنید.
• مشت کردن دست
حرکت را با نگهداشتن انگشتان در حالت کشیده و دور از هم آغاز کنید. سپس انگشتان را به شکل مشتی نرم و آزاد مشت کرده و شست خود را بر روی باقی انگشتان قرار دهید. مراقب باشید که انگشتان را محکم به یکدیگر فشار ندهید. نرم و آهسته به حالت اولیه باز گردید. این تمرین را برای هر دو دست انجام دهید.


• باز و بسته کردن انگشتان
انگشتان خود را تا جای ممکن (بدون درد گرفتن) از یکدیگر دور کرده و چند ثانیه به همین حالت نگه دارید. به نرمی انگشتان را شل کرده و به یکدیگر نزدیک کنید. دوباره به حالت باز برگردید. این حرکت را با هر دو دست انجام داده و به تدریج تعداد دفعات آنرا افزایش دهید.

• لمس نوک انگشتان
انگشتان خود را صاف نگهدارید. شست خود را در عرض کف دست خم کرده و با نوک آن برآمدگی پایین انگشت کوچک را لمس کنید. اگر نمیتوانید شست را تا جایی که این محل را لمس کند بکشید، تنها آن را تا جای ممکن خم کنید. سپس شست را به حالت اولیه برگردانید.
سپس یک یک انگشتان را به نوک شست رسانده و شکلی مانند حرف O بسازید. این حرکات را نرم و آرام انجام دهید و پس از انجام حرکت با تمام انگشتان، کل تمرین را با دست دیگر انجام دهید.

• راه بردن انگشتان
کف دست خود را بر روی سطح صافی مانند میز قرار دهید به طوری که انگشتان اندکی با هم فاصله داشته باشند. انگشتان را یک به یک به سمت شست حرکت دهید. حرکت را با بلند کردن و حرکت دادن انگشت اشاره آغاز کرده و به ترتیب با دیگر انگشتان ادامه دهید. در طی انجام این تمرین مچ دست و شست خود را ثابت نگهدارید. حرکت را با دست دیگر خود انجام دهید.

• ورزش هایی برای درد دست
۱ – ورزش دست چپ؛ در حالی که کف دست به طرف بالاست، انگشتان را به سمت مچ دست به آرامی بکشید تا احساس کشش کنید، دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس این ورزش را با دست راست نیز انجام دهید. ۲
- در جلوی قفسه سینه کف دست ها را با هم فشار دهید، سپس به سمت پایین یعنی ران پا بیاورید تا در قسمت مچ احساس کشش کنید دست خود را به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید.
۳ – انگشتان دست را باز کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
۴ – شست دست چپ را به آرامی به سمت مچ بکشید تا احساس کشش کنید برای ۵ ثانیه نگه دارید، سپس این ورزش با شست دست راست تکرار شود.
۵ – دست را مشت کنید. ابتدا انگشت کوچک، سپس یکی یکی بقیه انگشتان را جمع کنید تا مشت شود. سپس مچ را به سمت داخل کج کنید تا احساس کشش پیدا کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
۶ – قسمت داخل و خارج هر دست را به آرامی ماساژ دهید سپس تکان دهید.

تعداد بازدید:۵۳۳

اخطار:مطالب پزشکی تنها جنبه آموزشی و پیشگیرانه داشته و نباید جایگزین مراجعه به پزشک تلقی کرد. هدف از ثبت مطالب جنسی ایجاد روابطی صمیمانه بین زن و شوهر و استحکام کانون خانواده است.

ورزش

دست

درد

ستون فقرات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی