سلامت باش

پیشگیری بهتر از درمان بیماریها

سلامت باش

تقریبا اکثر مردم در طول زندگی، کمردرد را تجربه کرده‌اند. راه‌های ساده‌ای برای جلوگیری از کمردرد وجود دارد که در این مطلب بیان می‌شود.
1- خوب خوابیدن:بد خوابیدن یکی از شایع‌ترین علل بروز کمردرد است.یک خواب آرام، خستگی عضلات و التهاب مفاصل را برطرف می‌کند.برای خوب خوابیدن باید یک تخت مناسب داشته باشید و موقعیت‌های مختلف خوابیدن را امتحان کرده و بهترین آن را انتخاب کنید.خوابیدن روی یک طرف بدن از انحراف ستون فقرات جلوگیری می‌کند.
همانطور که می‌دانید انحراف ستون فقرات باعث کمردرد یا بدتر شدن آن می‌شود.برخی افراد هنگام خواب، یک بالش بین زانوهای خود قرار می‌دهند تا راحت‌تر بخوابند.
2- ورزش آرام:اگر شما از کمردرد رنج می‌برید، نباید فقط استراحت کنید تا دردتان فروکش کند. استراحت مطلق باعث بدتر شدن کمردرد و کاهش قدرت عضلات می‌شود.پس بهتر است به جای دراز کشیدن و استراحت کردن، ببینید چه حرکاتی را بدون درد می‌توانید انجام دهید.آهسته راه بروید و تا جایی که دردی احساس نکنید، سرعت راه رفتن خود را زیاد کنید.به هر حال اگر دچار کمردرد هستید، بهتر است با نظر پزشک به ورزش بپردازید.
3- کنترل وزن:اگر چاق هستید، باید بدانید که کمر شما باید وزن زیادی را تحمل کند.کاهش وزن اضافی در افرادی که دارای کمردرد هستند، باعث بهبود درد در آنها می‌شود.پس از همین امروز دست به کار شوید و وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید.
4- تحریک الکتریکی :الکترودهای دستگاهی به نام TENS روی پوست نصب می‌شوند و باعث تحریک عصبی می‌شوند.این دستگاه به دو شکل عمل می‌کند: پیغام درد به مغز نمی‌رسد، در حالی که با استفاده از این دستگاه، پیغام درد به مغز می‌رسد.


تحریک الکتریکی باعث آزاد شدن آندورفین می‌شود و آندورفین باعث از بین رفتن درد می‌شود.قبل از استفاده از این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

5- کایروپرکتیک و فیزیوتراپی: کایروپرکتیک، استئوپاتی (مالش استخوان) و فیزیوتراپی نیز باعث کاهش کمردرد می‌شوند.

6- یوگا: از سه طریق به بهبود کمردرد کمک می‌کند: شل کردن سفتی عضلات و تاندون‌ها و برقراری تعادل‌. افزایش آگاهی بدن.بهبود تنفس و جنبش مایع دیافراگم.تنفس عمیق در یوگا باعث آرامش اعصاب می‌شود و درد عضلات کمر را از بین می‌برد.

7- داروهای مسکن:مسکن‌ها را برای مدت کوتاه می‌توان مصرف کرد. آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن از پرمصرف‌ترین داروهای مسکن هستند.عوارض احتمالی این داروها عبارتند از: مشکلات معده و کبد.

8- مکمل ها:بهترین مکمل‌ها برای رفع کمردرد عبارتند از:گلوکزآمین 500 میلیگرمی، سه بار در روز. روغن تخم کتان به مقدار 2 قاشق چایخوری در روز. کلسیم و منیزیم به مقدار لازم. روی 50 میلیگرم هر روز. ویتامین ث 2000 میلیگرم هر روز.لازم به ذکر است که قبل از مصرف این مکمل‌ها باید با پزشک خود مشورت کنید.

9- کمپرس سرد و گرم:سرمادرمانی باعث بهبود التهاب و کاهش ورم می‌شود.در حالی که گرمادرمانی برای کاهش گرفتگی عضلات به کار می‌رود.برخی مواقع، گرمای مرطوب بهتر می‌باشد، اما باید از گرمای خشک بپرهیزید، زیرا باعث از بین رفتن آب بافت‌ها می‌شود و بهبودی را به تاخیر می‌اندازد.

10- آب درمانی: این درمان مبتنی بر ورزش کردن در آب گرم می‌باشد و فشار کمتری را به مفاصل وارد می‌کند. عضلات را قوی می‌کند، عضلات را شل می‌کند، تنش‌ها را از بین می‌برد و افزایش جریان خون را باعث می‌شود.

تعداد بازدید:۳۲۹

اخطار:مطالب پزشکی تنها جنبه آموزشی و پیشگیرانه داشته و نباید جایگزین مراجعه به پزشک تلقی کرد. هدف از ثبت مطالب جنسی ایجاد روابطی صمیمانه بین زن و شوهر و استحکام کانون خانواده است.

کمر درد

درد کمر

ستون فقرات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی